Chceš pridať nový článok? Nemáš ešte svoj účet? zaregistruj sa !
Streda, 22. február 2012
navštívilo nás: 62941 ľudí
Meniny má Etela

mail prezidentovi OZH

hodnotenie:
dňa: 03.01.2012 | autor: štefan skrúcený | prečítané: 272x | komentárov: 16

Zdravíme Vás pán Petrovič... Ak dovolíte, máme pár otázok a pripomienok:: Za menej peňazí, ste nás donutili pracovať viac... preto sa Vás pýtame... kto nám zaplatí príplatok za nočnú prácu, ktorá sa berie podľa zákonníka práce od 22:00 do 6:00. V našom prípade od 22:00 do 24:00 hod. Za viac hodín, budeme mať menej stravných lístkov, a tým pádom, nám výrazne klesla naša hodinová mzda!!!... Kto bude zabezpečovať výkon služby, keď sa bude musieť čerpať vyrovnávacie voľno...cca 140 hodín??? (výcviky, školenia.. a iné) Uvedomujete si to, aké je vykonávať 18 hodinovú službu?? A ak mi možte povedať... ako je to s tou skrátenou dovolenkou 14-16 služieb...?? S pozdravom Hasiči a kolektív zmeny C z OR Trnava



späť na: diskusné články

Vyjadri svoj názor:

Registrovaní používatelia môžu byť informovaní e-mailom o nových príspevkoch k tomuto článku.
1126
florian (neregistrovaný) dňa 22.01.2012 o 22:03:32 napísal:

vyzerá to tak, že všetky nadmerne používané matrace na PHaZZ bez ohľadu na vek dostali zaslúženú odmenu.

(+) / nesúhlasím nesúhlasím (-0)
Reaguj na tento komentár
1125
zaujímavé (neregistrovaný) dňa 22.01.2012 o 18:02:54 napísal:

Ťažili aj hasičskí funkcionári Po zverejnení decembrových odmien hasičských funkcionárov sa nám ozvalo množstvo rozhorčených hasičov. Hnevali sa najmä na to, že peniaze navyše dostali tí, ktorí sú vo svojich funkciách mesiac. Ani tentokrát však neobišli riaditelia odborov naprázdno. Dana Šebestová, riaditeľka kancelárie prezidenta a súčasne vedúca oddelenia medzinárodných vzťahov a komunikácie, dostala v januári 865 €. V decembri pritom mala 1 100-eurovú odmenu. Peniaze navyše v januári nedostali ani prezident, viceprezidenti policajného zboru, prezident hasičského a záchranného zboru alebo riaditelia na Prezídiu policajného zboru. Darina Dianišková, riaditeľka odboru personálnych a sociálnych činností, mala tento mesiac o 865 € viac. Tiež je vo funkcii od 1. novembra a v decembri dostala odmenu 850 €. Riaditeľka odboru ekonomiky a logistiky Anna Daneková si v januári prilepšila o 765 €. V decembri dostala 700 €. No a Jozef Volanský, riaditeľ odboru operatívneho riadenia a odborných služieb, má odmenu 715 €, pričom v decembri dostal 750 €. Niketorí funkcionári sú síce na svojich riadiacich pozíciách len niekoľko dní, no v Hasičskom a záchrannom zbore pracujú už niekoľko rokov.

(+) / nesúhlasím nesúhlasím (-0)
Reaguj na tento komentár
1124
odborníci (neregistrovaný) dňa 22.01.2012 o 18:02:10 napísal:

http://tvnoviny.sk/sekcia/spravy/domace/policajti-a-hasici-dostali-v-januari-dalsie-odmeny.html

(+) / nesúhlasím nesúhlasím (-0)
Reaguj na tento komentár
1123
zmysel hasičiny (neregistrovaný) dňa 22.01.2012 o 11:20:14 napísal:

mňa zaujíma len to prečo píšeš mail prezidentovi OZH, lepšie by bolo napísať, pochváliť sa úvahou redaktorovi na prezídium.Nič ti nehovorí služobný postup, keď chceš byť štátom platený hasič tak vykonávaj činnosť tak aby kolegovia mimo iného t.j. nerobili nariadenú činnosť inde opísanú a odporúčanú pre prezídium.

(+) / nesúhlasím nesúhlasím (-0)
Reaguj na tento komentár
1122
pre Jana (neregistrovaný) dňa 21.01.2012 o 21:32:07 napísal:

no ešte, že tu máme Teba. Tvoj pokojný a logicky príspevok po použití skonči v hajzli, pretože všetci ktorí s tým môžu niečo urobisi s nim svoju tlstú riť vytrú. ť

(+) / nesúhlasím nesúhlasím (-0)
Reaguj na tento komentár
1121
Jano (neregistrovaný) dňa 20.01.2012 o 17:58:50 napísal:

Vážení kolegovia,myslím si,že reagujete rýchlo a s horúcou hlavou a potom aj táto stránka stráca úroveň.Chcel by som vychádzať zo mne známych faktov. Zvýšil sa týždenný pracovný čas na 40 hodín-uznesenie vlády. Správny postup by mal byť-keď niekto zvýši počet hodín práce kdekoľvek mal by zvýšiť i mzdu.Táto zmena spôsobila, že v súčasných podmienkach 16/8 by sme museli nadpracovať 4-5 zmien.Je dosť nezmyselné ak je niekto na pracovisku 240 ,2-3 mesiace v roku 264 hodín, aby prišiel ešte nadrábať ďalšie zmeny,ešte viac ako doteraz.Naše odbory/nie zamestnávateľ/prišli s iniciatívou zmeny na 18/6, čím by sme v roku mali o 108 hodín naviac/6 zmien/.Tento systém tu už bol a nevyhovoval najmä zamestnávateľovi -neobsadenie zmien z dôvodu volna a dovoleniek hasičov.Naviac by sme sa dostali do situácie za viac odpracovaných hodín menej peňazí.Chcel by som upozorniť odbory,ktoré uvádzajú na stránke ozh.sk,že by to bolo 4-6 Eur mesacne menej,že si to nesprávne spočítali, pretože pri nezmenených platoch dôjde k zníženiu hodinovej mzdy, čo sa prejaví nielen na pohotovosti, ale i všetkých príplatkoch vychádzajúcich z hodinovej mzdy, náhrad za dovolenku, nemocenské atd.A ak by zmenoví hasiči mali zachovanú aspoň súčasnú úroveň miezd musel by sa zmeniť celý predpis o odmeňovaní vrátane tabuliek alebo to kompenzovať v niektorej zložke mzdy. Osobne si myslím, že súčasný systém nie je zlý, keďže hasiči majú vlastný zákon možno bolo potrebné presadiť, aby aspoň zmenoví hasiči mali pôvodný počet hodín v týždni vzhľadom na problémy, ktoré vznikli.S podpisom dodatku kolektívnej zmluvy by som počkal až po voľbách pri súčasnom stave 16/8. Je to otázka prepočtu ale pri 40 hod. pracovnom týždni, by snáď bol najlepší model 17/7 tak aby hasiči nemuseli nadpracovávať a aby nemali zbytočne z fondu pracovného času veľa voľna a bol spokojný aj zamestnávateľ.

(+) / nesúhlasím nesúhlasím (-0)
Reaguj na tento komentár
1095
konečne správna reakcia (neregistrovaný) dňa 07.01.2012 o 21:22:52 napísal:

Informácia o kolektívnom vyjednávaní a uzatvorení KZVS na rok 2012 Vážené kolegyne, vážení kolegovia Vzhľadom na fakt, že od podpísania KZVS uplynulo 14 dní a na najpopulárnejšej hasičskej webovej stránke trvá „odborná, zaručene správna i právna diskusia“ o tom čo sa vlastne podpisom KZVS dosiahlo považujem za správne svojou troškou prispieť do mlyna. Účinnosť KZVS je iba 4 dni a toľko kriku si pamätáme naposledy 15.1.2009 kedy bola podpísaná KD na rok 2009 a služobný čas sa na základe dohôd súvisiacich s prípravou novely zákona o HaZZ ktorou sa radikálne zmenili platové pomery hasičov upravil na 16/8. Vtedy bol Odborový zväz hasičov obvinený z toho že škodí hasičom a čo sme to zasa vymysleli. Vtedy sme si uvedomovali, že ak neurobíme tento krok, bude stálym problémom plno početný stav zmien a s tým súvisiace problémy. Následne v danom čase vláda SR schválila aj zvýšenie početných stavov hasičov a teda sa zdalo, že i napriek kríze sa počet hasičov reálne zvýši o 200. Čo sa však nestalo, ba naopak , počet hasičov sa z dôvodov „šetrenia“ skôr znižuje resp. hasiči sa prijímajú iba na pár uvoľnených funkčných miest. . Pre úplnosť pripomeniem, že nástupom súčasnej vlády sa v roku 2011 uzatvorila po veľmi ťažkých a skutočne veľmi tvrdých rokovaniach až 29. 3. 2011 a platila od 1.4.2011 . Pri týchto rokovaniach sme na základe rozhodnutia MV SR „museli“ súhlasiť s tým, že služobný čas hasičov sa rozdelil na dve skupiny čo podľa nášho názoru nebolo v súlade so zákonom. Prišli sme o takmer 10 rokov dohodnutú výšku tvorby sociálneho fondu..... Proste jednou vetou: po10 rokoch celkom slušných podmienok nastalo zhoršenie. Už po podpise zmluvy sme sa zhodli na tom, že rokovania začneme okamžite . A aj sme začali. Po necelom mesiaci ( v máji 2011) sme predložili návrh KZVS na rok 2012 kde sme zapracovali okrem 37,5 hod./týždeň služobný čas, 3 stravné lístky na zmenu, 1,5 % tvorbu sociálneho fondu, započítavanie služobnej pohotovosti do služobného času v inej podobe.... proste návrh ktorý mal vzhľadom na vývoj ekonomickej situácie malú nádej na úspech. Na IV. zjazde OZ hasičov sme o KZVS na rok 2012 hovorili otvorene a jasne a presne sme definovali o čo nám ide Po dlhých a náročných vyjednávaniach sa 20. 12, 2011 podarilo uzatvoriť KZVS na rok 2012. Prezídium HaZZ presadzovalo na poslednú chvíľu napriek dohode na znení KZVS služobný čas v rozdelení 16 hodín výkonu práce a 8 hodín pohotovosti v mieste výkonu štátnej služby bezprostredne nadväzujúcej na služobný čas teda 16/8 v rámci 24h zmeny pri 40h služobnom týždni. OZH s takýmto riešením nemohol súhlasiť minimálne z dvoch dôvodov: 1. Jednalo sa o zmenu už dojednaného textu a ustanovení 2. Z ďaleko závažnejšieho dôvodu, ktorým je skutočnosť že príslušník v zmenovej službe by musel prísť zadarmo nad rámec 240 h doslúžiť ďalších 8,5 zmeny, čo bolo neprijateľné. Rozhodnutím štátneho tajomníka, ktorý KZVS na rok 2012 podpísal, sa vrátil text do pôvodného dojednaného stavu. V podpísanej KZVS prichádza ku kráteniu pohotovosti o 2 hodiny za zmenu teda o 20 hodín mesačne. Táto suma predstavuje zníženie mesačného príjmu v závislosti od postavenia hasiča z hľadiska praxe, a tarifnej triedy . Považujeme za správne a veľmi dôležité zdôrazniť, že 40 hodinový týždenný služobný čas príslušníkov zahŕňa aj prestávky na jedlo a oddych a prakticky táto skutočnosť je „tŕňom“ v oku všetkých ostatných štátnych či verejných zamestnancov rezortu MV SR. Nikto iný z rezortu túto prestávku započítanú nemá do fondu týždenného času. Faktom je, že pri 40 hodinovom týždennom služobnom čase by hasič v zmene musel do fondu služobného času za rok či pol rok dopracovať 136 hodín bez nároku na plat. Ak chceme tento model, stačí povedať. Pri súčasnom služobnom čase 18/6 hasiči nebudú mať povinnosť „nadrábať“ nejaké hodiny a pravda je, že vlastne tento čas je daný zákonom. Hasiči v zmene získajú za rok o 6 zmien viac čo samozrejme bude problém pre obsadenie zmien počas roka, ale je to aj cesta k tomu, aby sa konečne začali doplňovať chýbajúce početné stavy. Všetci hasiči podpisom KZVS majú o 1 týždeň dlhšiu dovolenku, hasiči v zmene majú 24 %- ný príplatok za zmennosť, majú nárok na voľno za službu počas sviatku, zachovali sme 1,1 % výšku tvorby sociálneho fondu..... Plne si uvedomujeme, že nikto z hasičov nežije z voľna, ale z peňazí. Faktom skutočne je, že ak by sme pri služobnom čase 40 hodín za týždeň mali vykonávať službu v zložení 16/8 museli by sme do fondu služobného času prísť nadrábať hodiny a to bez náhrady,. Nie je nám jasné, ako by sa tváril hasič ktorému by nariadil nadriadený, aby prišiel do služby napr. v sobotu od 19:00 do 24:00 a musel by napríklad cestovať , iste by sa príjmy znížili ešte viac. Druhým a zdá sa veľmi vážnym problémom, je čerpanie dovolenky či už riadnej alebo dodatkovej. Zákon nepozná pojem dni dovolenky alebo dokonca hodiny . Zákon pozná pojem „ základná výmera dovolenky je v týždňoch „ teda nie v dňoch či hodinách. Ak toto nie je jasné zo zákona, tak nechápeme z čoho. Kolegyne, kolegovia, Je nám jasné, že rôzne „zaručene“ správne a overené informácie neprestanú obiehať hasičské stanice len tak sami od seba. Dohodli sme sa s vedením Prezídia HaZZ, že sa pokúsime spoločnými silami presvedčiť štátneho tajomníka MV SR, aby sme uzatvorili Dodatok ku KZVS kde by sme doriešili tzv. aféru dovoleniek a prípadne aj iné otázky. Či sa to stihne do 10, marca kedy sú parlamentné voľby, my samozrejme nevieme zaručiť. Dovoľujeme si upozorniť všetkých členov Odborového zväzu hasičov, aby sme sa konečne začali zaujímať o to, akým spôsobom začneme bojovať za svoje práva a nie iba za svoje záujmy. HESLO DŇA : „Snaha o pravdu nepripúšťa používanie sily proti protivníkovi, pretože čo sa jednému vidí ako pravda môže byť pre druhého chybou“! S úctou Daniel Petrovič v. r. prezident OZ hasičov

(+) / nesúhlasím nesúhlasím (-1)
Reaguj na tento komentár
1094
števko (neregistrovaný) dňa 07.01.2012 o 10:46:35 napísal:

Chalani nestačí otom rozprávať,písať treba konať.Tak povinne vystúpiť z odborov a dať to najavo finančne (neprispievať z výplat na odbory). A keď to nepomože možme zmenit odborových BOSSOV.

(+) / nesúhlasím nesúhlasím (-2)
Reaguj na tento komentár
1093
Lubo (neregistrovaný) dňa 06.01.2012 o 21:37:50 napísal:

Vážený hasiči odborári je zbytočné presvedčiť niekoho otom že koná v nás neprospech,keď jemu samému ide o svoje záujmy . Preto vystúpte z OZH a jedine tak sa vedenie zobudí a začne konať. Zastavte platby členského na OZH stanovy to dovoľujú na tri mesiace. Potom sa prezidium OZH zobudí.

(+) / nesúhlasím nesúhlasím (-2)
Reaguj na tento komentár
1087
??? (neregistrovaný) dňa 06.01.2012 o 11:32:41 napísal:

chlapi či Juraj, alebo niekto iný: to, že sa bude pracovať za menej peňazí je pravda, ale preto, lebo bude menej peňazí za pohotovosť, príplatky, atď. so znalosťou však má tzv. juraj pravdu. treba si v 315 pozorne preštudovať §, ktoré sa týkajú zákonníka práce. nie všetky sa dajú použiť. keď preštudujete, tak pochopíte o čom píšem. Prepočet dovoleniek je žiaľ v poriadku. Základná výmera v zákonníku práce je 4/resp.5 týždňov. v HaZZ dohodnutá o jeden týždeň naviac a pre zmenového hasiča o jeden týždeň dodatkovej naviac. prepočet je vždy robený podľapočtu odpracovaných hodín 18/6 (17/7,16/8), znamená to, že pri každom z týchto systémov bude iný. Prerátajte si nárok na počet hodnín dovolenky a uvidíte, že mám pravdu. Za toto nemôže nikto. Je to iba dôsledok zmeny systému na 18/6, respektíve zrušenia 16/8 v Kolektívnej zmluve, čo má za následok to, že musíme rešpektovať týždenný služobný čas v zmysle zákona 315, nakoľko Kolektívna zmluva už túto oblasť neobsahuje...neznamená to vša, že v novej Kolektívnej zmluve na rokn 2013 sa neobjaví 16/8...

(+) / nesúhlasím nesúhlasím (-0)
Reaguj na tento komentár
1079
add Juraj (neregistrovaný) dňa 04.01.2012 o 22:00:58 napísal:

ja nie som juraj,ale do TT určite prídem.Len mi dajte vedieť,kedy sa môžeme stretnúť.Mňa to zaujíma a rád by som sa s vami stretol.Kedy slúžite?Bude o tom vedieť aj OR?

(+) / nesúhlasím nesúhlasím (-0)
Reaguj na tento komentár
1077
xy (neregistrovaný) dňa 04.01.2012 o 21:34:29 napísal:

Milý Juraj,asi si v zbore krátko. Ty neovládaš zákon a nie my.Pozri čo hovorí zákonník práce a naša 315-ka. Potom sa môžeš vyjadrovať a osočovať ostatných. Kto nič nerobí si asi ty, nehovor o druhých keď ich nepoznáš a nevieš ako si plnia svoje povinnosti, ktoré vyplývajú zo zákona.

(+) / nesúhlasím nesúhlasím (-0)
Reaguj na tento komentár
1072
Juraj (neregistrovaný) dňa 04.01.2012 o 18:57:07 napísal:

Meno si si dal dobré,asi si skrúcený od toho čo nič nerobíš.Mohol by si si však prečítať a naštudovať hasičské zákony,ktoré hovoria o to čo platí zo zákonníka práce pre nás,ale môžeš aj iné pretože neovládať ani základný hasičský zákon a len poddrbávaš ostatných hasičov.Neviem len tie Tvoje prepočty sú divné,kde na to chodíš.Ty si myslíš ,že Petrovič Ťa donútil pracovať viac za menej peňazí ? Si úbožiak.

(+) / nesúhlasím nesúhlasím (-2)
Reaguj na tento komentár
1092
Ľubo (neregistrovaný) dňa 06.01.2012 o 21:32:00 napísal:

Milý Juraj ak ty si zásahový hasič zjem kefu.Áno Petrovič nás prinútil podpisom novej KZVS slúžiť za menšie priemerne platy.A ten jeho výpočet ktorím ospravedlňuje svoje konanie je až moc pomýlene a skreslené. Hasič okrem zachraňovania životov iných musí živiť rodinu.A z toho náhradného voľna čo mu vznikne a príde ešte o dva lísky ťažko vychová rodinu.Bol som pred rokom na rokovaní s pánom prezidentom OZH a ver že jeho prístup na naše otázky a jeho odpovede ma nutili zvracať.Ak vo vyjadrení povie prezident OZH že možme byť radi že nemusíme nadrabať hodiny čo nám vždy chýbali aj ked sme odslúžili 240 hodín mesačne.Taký človek nemá čo robiť vo vedení OZH.Prečo neriešia odbory zákon únie ktorý zavezuje štáty EU započitávať pohotovosť na pracovisku do FPC?Tento zákon už platí dva roky.Opýtaj sa nato pána Križanského.On chodil za OZH na rokovania do bruselu a kde bol stale drbaný prečo Slovensko tento zákon nedodržuje.

(+) / nesúhlasím nesúhlasím (-1)
1078
štefan skrúcený dňa 04.01.2012 o 21:46:57 napísal:

Nazdárek Juraj... skor, ako začneš niekomu nadávat do úbožiakov.. mal by sisi začat študovat nielen Hasičské zákony, Zakonník práce... ale aj matematiku... sadni si doma ku kalkulačke a prerátaj si čo si prerátat máš, a zistíš... že nás riadne otiahli... to za prvé... a za druhé... TY minebudeš hovorit nič o tom, že poddrbávam Hasičov!! Nám ide ... aby sme sa mali lepšie!!! Ale to Ty nepochopíš.. pretože Ti objektivita a faktá nič nehovoria.. a preto beriem tvoj príspevok ako neobjektívne keci.. a ide ti iba o seba! nie o Hasičov!! otázka.. ako dobrý kamarat si s našimi "najvyššími" odborármi?? A druhá otázka: "Čo z toho máš"? Zmena C z TT ti praje pekný večer a pozývame Ta ku nám na kávu :D

(+) / nesúhlasím nesúhlasím (-0)
1071
štefan skrúcený dňa 04.01.2012 o 18:30:09 napísal:

OR Trnava = Odborári Trnava

(+) / nesúhlasím nesúhlasím (-0)
Reaguj na tento komentár

.staré príspevky

.najčítanejšie

  1. ako sa stat hasicom
    prečítané 3347x
  2. Prvý článok
    prečítané 3211x
  3. Posledné komentáre zo starého hasic.sk
    prečítané 1740x
  4. Hasic sk zomrel je tu nový hasič www.hasic.tk
    prečítané 1608x
  5. Hasiči
    prečítané 1113x

.najkomentovanejšie

.najlepšie hodnotené

  1. Čerpadlo
    hodnotenie 4.80 / 5
  2. Odkaz pre všetkých zásahových hasičov
    hodnotenie 4.80 / 5
  3. Prvý článok
    hodnotenie 4.75 / 5
  4. poďakovanie
    hodnotenie 4.70 / 5
  5. Pokyn prezidenta
    hodnotenie 4.70 / 5

.anketa
Je správne, že sme zapli starého hasiča ?

  1. Jasné, super ...
    hlasovalo 157 ľudí
  2. V pohode ...
    hlasovalo 28 ľudí
  3. Je mi to vlastne jedno ...
    hlasovalo 24 ľudí
  4. Je to zbytočné, mali ste to už nechať tak ...
    hlasovalo 22 ľudí

.anketa
Myslíte si, že články by mali byť kategorizované?

  1. Áno
    hlasovalo 376 ľudí
  2. Nie
    hlasovalo 283 ľudí

Profesionální hasiči


Dobrovoľní hasiči


Stránka vyrenderovaná za 1.3655 sekúnd.